Skvělé! Gratuluji, je vidět, že svůj osud chcete mít pevně v rukou. Chytré rozhodnutí. Test je již na cestě. Za chvíli si zkontrolujte doručenou poštu nebo složku Stažené soubory. To ale není vše, čtěte déle text pod obrázkem.

Pokud e-mail v doručené poště nenajdete, podívejte se pro jistotu i do složky Hromadné, Promo akce nebo Spam. Jestliže e-mail nenajdete ani zde, tak mi napište na jaroslav.cirkovsky@benefico.cz a napravím to. Aby vám naše další komunikace neunikla, přetáhněte si můj e-mail do doručených zpráv / inboxu.

POZOR, TOTO JE DŮLEŽITÉ! ČTĚTE DÁLE.

Firemní nákup je labyrint plný různých překážek a nástrah. Klíčem k úspěchu je umět se na něj podívat z nadhledu.

A to bývá pro mnoho lidí nelehký úkol. Úspěch není o tom dělat daleko víc věcí než ostatní, ale vybrat si a dělat ty správné. Být excelentní nákupčí nebo vybudovat excelentní oddělení nákupu vyžaduje (kromě znalostí, dovedností, schopností, vize, odhodlání jít do akce a pevnou vůli) schopnost umět prodávat a i díky tomu mít podporu nadřízeného.

Ale především:

  • SOUSTŘEDIT SE NA 20 % KLÍČOVÝCH ČINNOSTÍ A TĚM VĚNOVAT MAXIMÁLNÍ POZORNOST.
  • ELIMINOVAT 80 % AKTIVIT, KTERÉ ČLOVĚKA POUZE BRZDÍ.

Ale které to jsou?

Smutná pravda je, že mnoho nákupčích se spokojí s průměrností.

Nikdy nedosáhnou velmi dobré úrovně, úpěnlivě se brání změně, kritizují nebo raději žárlí, než aby sami na sobě usilovně pracovali.

Co je tedy důležité a co dělat? 

Rozhodně ne si myslet, že vše již znáte. Rozhodně ne dělat mnoho let stále stejné věci. Rozhodně ne dělat mnohem více než ostatní. Čím více a více budete mít klapky na očích, čím více a více budete dřít, čím více a více budete zahlceni, tím spíše ztratíte nadhled a utopíte se v každodenní operativě.

Tajný recept pro nadprůměrné výsledky úspěšných nákupčích je mít rozhled, nadhled, dobrou strategii a jasný systém.

A v neposlední řadě vytrvalost a dlouhodobé soustředění.

Velmi rád bych vám prozradil nějakou zkratku jak být úspěšný nákupčí, jak vybudovat trvale úspěšné oddělení nákupu. Bohužel tak jednoduché to není.

Schopnost dívat se na věci z nadhledu přichází postupně se zkušenostmi a znalostmi.

Faktem je, že pokud s něčím začínáte nebo jste utopeni ve vlastních problémech, tak nemáte rozhled ani dostatek zkušeností. Dalším neoddiskutovatelným faktem je, že přijít na vše sám je nemožné.

Jakou možnost si vyberete? Čemu dáte přednost? Máte nejméně dvě možnosti:

  1. Jít vlastní cestou pokusu a omylu. Strávit stovky hodin hledáním vlastních řešení. Promarnit spoustu času a peněz. Spoléhat se pouze na vlastní intuici, která vás však může zmást.
  2. Nebo se nechat navigovat od někoho, kdo se na místo, kam se chcete dostat, dostal již dávno před vámi, cestu si prošel a zná ji. Zná její nástrahy, úskalí a dokáže vás přes ně bezpečně a rychle převést.

Je to podobné, jako když stojíte na neznámém místě, nemáte mapu, jen tušíte, kam se asi vydat, ale rozhodnout se musíte. Jaká je pravděpodobnost, že se rozhodnete správně?

Moc dobře vím, o čem mluvím. Když jsem v roce 1992 v branži firemního nákupu začínal, neměl jsem ani tušení o čem tahle práce vlastně je. Jednoduše řečeno, nevěděl jsem, neznal jsem, neuměl jsem, netušil jsem, ale měl jsem vůli a byl jsem vytrvalý.

Roky jsem zkoušel, hledal, díval se, jak to dělají ti nejlepší, a učil se.

Ne najednou, ne z ničeho nic, ale postupně to přicházelo. Postupně, jak jsem sbíral zkušenosti, a především se učil, učil a učil. Ostatně to dělám stále.

Pokud chcete uspět, zapněte si navigaci, nechte se vést a dosáhnete cíle mnohem rychleji a efektivněji.

STAŇTE SE PROFESIONÁLEM, NA KTERÉHO SE BUDOU KOLEGOVÉ S DŮVĚROU OBRACET! VZDĚLÁVAJTE SE.

PROČ MÁ SMYSL VZDĚLÁVAT SE A JAK VÁM VDĚLÁVÁNÍ POMŮŽE VE VAŠÍ PRAXI

UŠETŘÍTE HODINY HLEDÁNÍ, POKUSŮ A MOŽNÁ TAKÉ OMYLŮ, PROTOŽE:

  • Budete spolupracovat s lektory, kteří mají mnohaletou praxi a jsou uznávanými experty.
  • Získáte jedinečné know-how ověřené vlastní nákupní praxí lektorů.
  • Se svými problémy se nebudete trápit sami, proberte je s experty na firemní nákup.
  • Rozšíříte si znalosti a díky tomu si zvýšíte sebevědomí.
  • Vy a váš firemní nákup se zlepšíte.
  • Setkáte se s lidmi z branže a porovnáte si s nimi svoje znalosti.
  • Nejvíce získáte tím, že se budete ptát na vše co vám není jasné.

KOMU ÚČAST NA SEMINÁŘÍCH ROZHODNĚ NEDOPORUČUJI

  • Všem, kterým nákup funguje na 1* a interní zákazníci jsou nadmíru spokojení.
  • Když vám vaši dodavatelé dávají ceny a podmínky, které již nelze vylepšit.
  • Dodavatelé fungují naprosto spolehlivě, takže nemáte potřebu cokoliv zlepšovat.
  • Při vyjednávání dosáhnete nebo získáte vždy vše co chcete.
  • S volbou optimální strategie nákupu nemáte žádný problém.

STÁLE VÁHÁTE? 

PODÍVEJTE SE, CO ŘÍKAJÍ ÚČASTNÍCI MÝCH SEMINÁŘŮ.

„Na seminář Jak úspěšně vyjednávat s dodavateli jsem se přihlásila, abych získala tipy jak správně vyjednávat a mohla tak zlepšit svou pozici při vyjednávaní s dodavateli, zejména v případě, kdy jsem omezena při jejich výběru. Kurz byl velice zajímavý a poutavý. Velmi kladně hodnotím přípravu a odborné znalosti školitele a srozumitelnost výkladu. V jeho průběhu byly řešeny konkrétní případy, včetně praktických ukázek a cvičení. Potěšily mě velmi dobře zpracované materiály, ke kterým se mohu kdykoli vracet a poslouží mi jako studijní pomůcka a tahák při přípravě na jednání. Celkově seminář splnil moje očekávání – byl pro mě velmi přínosný, a proto ho mohu vřele doporučit.“
Pavla Čechová
Synthon, s.r.o.

„Na seminář Jak úspěšně vyjednávat s dodavateli jsem se přihlásila, abych získala tipy jak správně vyjednávat a mohla tak zlepšit svou pozici při vyjednávaní s dodavateli, zejména v případě, kdy jsem omezena při jejich výběru. Kurz byl velice zajímavý a poutavý. Velmi kladně hodnotím přípravu a odborné znalosti školitele a srozumitelnost výkladu. V jeho průběhu byly řešeny konkrétní případy, včetně praktických ukázek a cvičení. Potěšily mě velmi dobře zpracované materiály, ke kterým se mohu kdykoli vracet a poslouží mi jako studijní pomůcka a tahák při přípravě na jednání. Celkově seminář splnil moje očekávání – byl pro mě velmi přínosný, a proto ho mohu vřele doporučit.“
Pavla Čechová
Synthon, s.r.o.

„Absolvoval jsem kurzy ,Jak úspěšně vyjednávat s dodavateli‘ plus ,Praktický trénink vyjednávání pro nákupčí‘ a mohu potvrdit, že obě školení mají smysl. Zaujala mě jak teoretická, tak praktická část. Zejména jsem si mohl ověřit, které věci provádím správně a naopak v čem se mám zlepšit. Přístup lektora je na profesionální úrovní. Nejedná se o školení, kde si to účastníci pouze ,odsedí‘. Je potřeba se aktivně zapojovat, což napomáhá k zapamatování si důležitých informací.“
Petr Kubín
Pražské služby, a.s.